lørdag 8. november 2008

Nordland Ap: Refser sykehusledelsen for endringsplaner


VESTERÅLEN ONLINE Lederen i Nordland Arbeiderparti refser Nordlandssykehuset for prosessen som er gjennomført i forkant av de planlagte strukturendringene.

Leder av Nordland Arbeiderparti Gunnar Skjelvik ber styret i Nordlandssykehuset dra i håndbrekket i forhold til de planlagte strukturendringene – som blant annet innebærer å fjerne sykehusdirektøren ved sykehusene i Vesterålen og Lofoten.

- Nå må man først og fremst konsentrere seg om å få på plass det nye sykehuset på Stokmarknes, og få dette til å fungere. Den prosessen som nå er i gang opplever jeg som svært uheldig. Jeg vil derfor kontakte styreleder Stig Fossum i Nordlandssykehuset, og be om at bremsene settes på, sier Skjelvik til VOL.

- Hva er det som gjør at du nå går ut med dette?
- Det er kort tid til styremøtet som skal behandle denne saken på Stokmarknes i neste uke. Denne prosessen har i tillegg gått veldig fort, og jeg må si jeg er svært skeptisk. Det folket i Vesterålen trenger minst av alt nå, er usikkerhet knyttet til fremtiden for sykehustilbudet. Jeg er urolig, og usikker på hvordan dette rimer med Soria Moria-erkæringen, som understreker at lokalsykehusene skal bestå.

• Les hele saken på Vesterålen Online ved å klikke her eller på overskriften

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar